Kamila AIT YAHIA GHIDOUCHE

Laboratoire d’Economie et de Gestion de l’Ouest - LEGO - UR 2652
20 avenue Victor Le Gorgeu - CS 93837
29238 BREST CEDEX 3

Kamila AIT YAHIA GHIDOUCHE

Postdoctorant


Article dans une revue

2024

ref_biblio
Yasmine Ait Challal, Kamila Ait-Yahia Ghidouche, Faouzi Ghidouche. Event city congruence and behavioural intentions: insights from the Oran 2022 Mediterranean games. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 2024, pp.1-18. ⟨10.1080/19407963.2024.2369072⟩. ⟨hal-04667505⟩
Accès au bibtex
BibTex

2023

ref_biblio
Amel Saidani, Lamia Nechoud, Faouzi Ghidouche, Kamila Ghidouche Ait-Yahia. SERIAL MEDIATION OF PERCEIVED USEFULNESS AND EWOM ADOPTION IN VIRTUAL COMMUNITIES AND THE MODERATING EFFECT OF GENDER. Tourism and hospitality management, 2023, 29 (1), pp.87-102. ⟨10.20867/thm.29.1.8⟩. ⟨hal-04305132⟩
Accès au bibtex
BibTex

2021

ref_biblio
Kamila Ait-Yahia Ghidouche, Lamia Nechoud, Faouzi Ghidouche. Achieving sustainable development goals through agritourism in Algeria. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2021, 13 (1), pp.63-80. ⟨10.1108/WHATT-08-2020-0092⟩. ⟨hal-04305212⟩
Accès au bibtex
BibTex

2020

ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Gilles N'Goala. La ville intelligente D'une approche basée sur la technologie à une approche centrée sur les citoyens ?. Management des Technologies Organisationnelles (2014-..), 2020, 2 (11), pp.119-137. ⟨hal-04404749⟩
Accès au bibtex
BibTex

2019

ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Faouzi Ghidouche. Community-based ecotourism for preventing overtourism and tourismophobia. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2019, 11 (5), pp.516-531. ⟨10.1108/WHATT-06-2019-0035⟩. ⟨hal-04239335⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Hichem Sofiane Salaouatchi, Kamila Ait Yahia, Adja Hamida. Les Spécificités de la Gouvernance des Entreprises Familiales: Cas NCA Rouiba. Journal Of North African Economies, 2019, 15 (1), pp.391-403. ⟨10.33858/0470-000-020-025⟩. ⟨hal-03214675⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.science/hal-03214675/file/LES%20SPECIFICITES%20DE%20LA%20GOUVERNANCE%20DES%20ENTREPRISES%20FAMILIALES%20%20CAS%20_%20NCA%20ROUIBA.pdf BibTex

Communication dans un congrès

2024

ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Camille Chédotal, Morgane Innocent, Patrick Gabriel, Ronan Divard, et al.. “French consumers' perceptions of sustainable food: an exploration of indicators and determinants of trust in products and actors in the food system”,. BEING SEA-EU Conference (European University of the Seas), University of Malta., Jun 2024, Valetta, Malta, Malta. ⟨hal-04672257⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Camille Chédotal, Morgane Innocent, Patrick Gabriel, Ronan Divard, et al.. Confiance et alimentation durable : les représentations des consommateurs. Journée du Marketing Agroalimentaire, Sep 2024, Montpellier, France. ⟨hal-04843983⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Camille Chédotal, Morgane Innocent, Patrick Gabriel, Ronan Divard, et al.. Perceptions de l'alimentation durable des consommateurs français : une exploration des indicateurs et des déterminants de la confiance envers les produits et les acteurs du système alimentaire. Congrès de l’ASAC, 2024, Montreal (Canada), France. ⟨hal-04746625⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Camille Chédotal. Présentation des résultats du 1er Baromètre de la confiance envers l’alimentation durable, Observatoire OPADE (Chaire PADE). 3èmes Journées de recherche Pratiques Alimentaires, Santé et Territoire, Laboratoire LEGO, May 2024, Brest, France. ⟨hal-04844026⟩
Accès au bibtex
BibTex

2016

ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Irma Kaawach, Faouzi Ghidouche. La participation citoyenne comme approche innovante de co-création de valeur d'une ville. Le cas de la ville d'Alger. CIST2016 - En quête de territoire(s) ?, Collège international des sciences du territoire (CIST), Mar 2016, Grenoble, France. pp.11-17. ⟨hal-01353623⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.science/hal-01353623/file/cist2016_participation_citoyenne_comme_approche_innovante_de_cocreation_de_valeur_alger.pdf BibTex

Chapitre d'ouvrage

2023

ref_biblio
Yasmine Ait-Challal, Souad Djedi-Birady, Faouzi Ghidouche, Kamila Ait-Yahia Ghidouche. How Children Experience Major Sports Events: Narratives of the Mediterranean Games, Oran, Algeria 2022. Events Management for the Infant and Youth Market, Emerald Publishing Limited, pp.67-83, 2023, ⟨10.1108/978-1-80455-690-020231011⟩. ⟨hal-04239358⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Ghidouche Faouzi, Nechoud Lamia, Aït-Yahia Ghidouche Kamila. The influence of local gastronomy on tourist behavioral intentions. Eating Together in the Twenty-first Century, 1, Routledge, pp.113-126, 2023, ⟨10.4324/9781003373896-12⟩. ⟨hal-04305140⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Ghidouche Faouzi, Nechoud Lamia, Kamila Ait-Yahia Ghidouche. The influence of local gastronomy on tourist behavioral intentions. Eating Together in the Twenty-first Century, 1, Routledge, pp.113-126, 2023, ⟨10.4324/9781003373896-12⟩. ⟨hal-04667507⟩
Accès au bibtex
BibTex

2022

ref_biblio
Souad Djedi, Kamila AIT YAHIA, Salaouatchi Hichem Sofiane. Empowering Children: A Path toward Sustainable Tourism in Emerging Countries. Children in Sustainable and Responsible Tourism, Emerald Publishing Limited, pp.115-128, 2022, Children in Sustainable and Responsible Tourism, ⟨10.1108/978-1-80117-656-920221008⟩. ⟨hal-04404685⟩
Accès au bibtex
BibTex

2021

ref_biblio
Faouzi Ghidouche, Aït-Yahia Ghidouche Kamila. Les grandes enseignes étatiques de distribution : une spécificité algérienne. Presses Universitaires de Provence. Commerce et distribution dans les pays du maghreb, Presses Universitaires de Provence, 2021, 979-1032003145. ⟨hal-04404643⟩
Accès au bibtex
BibTex

2020

ref_biblio
Kamila Ghidouche Aït-Yahia, Faouzi Ghidouche. 6. Good holidays in children’s voices and drawings. Children in Hospitality and Tourism, De Gruyter, pp.91-106, 2020, ⟨10.1515/9783110648416-006⟩. ⟨hal-04305234⟩
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Aït-Yahia Ghidouche Kamila, Faouzi Ghidouche, Manel Benabdelbaki. Perceived Value Effect of "Deglet Nour" Label on Perceived Quality and the Moderating Effect of Credibility and Nationality. Branding and Labeling in the Digital and Artificial Intelligence Era, , 2020, Nova publishing, 978-1-53617-499-1. ⟨hal-04404816⟩
Accès au bibtex
BibTex

2019

ref_biblio
Kamila Ghidouche Aït-Yahia, Faouzi Ghidouche, Gilles N’goala. Smart city of Algiers: defining its context. Smart City Emergence, Elsevier, pp.391-405, 2019, ⟨10.1016/B978-0-12-816169-2.00019-5⟩. ⟨hal-04305200⟩
Accès au bibtex
BibTex

Share This